Polityka prywatności i RODO

SEKCJA 1 – Zasady ogólne 

  1.  Niniejsza Polityka Prywatności i Polityka Cookies określa zasady przetwarzania danych osobowych oraz używania plików cookies w związku z korzystaniem z usług Serwisu www.skutecznyadwokat.plprzez użytkowników.
  2. Administratorem danych osobowych użytkowników portalu www.skutecznyadwokat.pl (dalej: „Portal”) jest Inetion Polska Sp. z o.o., z siedzibą: ul. Kopernika 3/U13A, 70-241 Szczecin, KRS: 0001158545.
  3.  Podstawę prawną niniejszego dokumentu stanowią przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.


SEKCJA 2 – Zakres i cel przetwarzania danych osobowych

  1.  Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników w celu:
  •  umożliwienia korzystania z Portalu, w tym wyszukiwania Profesjonalistów (adwokatów, radców prawnych, notariuszy, komorników),
  •  umożliwienia Profesjonalistom prowadzenia wizytówek oraz prezentowania swoich usług,
  •  kontaktu z Użytkownikami i Profesjonalistami,
  •  realizacji umów i świadczenia usług,
  •  obsługi reklamacji oraz zgłoszeń użytkowników,
  •  prowadzenia działań marketingowych oraz analitycznych,
  •  spełnienia obowiązków prawnych (np. wystawiania faktur, przechowywania dokumentacji księgowej).
  1.  Przez użytkowników rozumie się Użytkowników tj. osoby przeglądające Portal lub korzystające z jego usług oraz Profesjonalistów (adwokatów, radców prawnych, notariuszy, komorników), posiadających wizytówki w Serwisie. 
  2.  Dane osobowe przetwarzane są na podstawie:
  •  art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – realizacja umowy lub działania zmierzające do jej zawarcia,
  •  art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – spełnienie obowiązków prawnych,
  •  art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora (np. marketing, analiza ruchu na Portalu),
  •  art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda użytkownika (np. na otrzymywanie newslettera).
  1.  Prawnie usprawiedliwiony interes realizowany przez Serwis polega na informowaniu użytkowników Internetu o praktyce zawodowej Profesjonalisty wykonującego zwód zaufania publicznego, w tym o wykonywanym zawodzie prawniczym, adresie wykonywania działalności zawodowej oraz danych kontaktowych działalności zawodowej.
  2.  Administrator przetwarza następujące dane osobowe:
  •  użytkowników Portalu: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu (jeśli podany), dane dotyczące korzystania z Portalu (np. adres IP, cookies),
  •  Profesjonalistów: 
    •  Profil bezpłatny: imię, nazwisko, nazwa firmy, adres prowadzenia działalności, adres e-mail, numer telefonu, 
    •  Profil płatny: imię, nazwisko, nazwa firmy, adres prowadzenia działalności, adres e-mail, numer telefonu, zdjęcie, specjalizacja oraz inne dane zamieszczone w wizytówce.
  1.  Profesjonalista posiadający Profil w Serwisie ma możliwość:
  •  aktualizacji prezentowanych danych poprzez kontakt z Serwisem na adres e-mail …..
  •  zgłoszenia żądania usunięcia z Serwisu Profilu bezpłatnego i zawartych w nim danych, przesyłając odpowiednie żądanie na adres e-mail ….. 
  1.  Profesjonalista posiadający Profil płatny może w każdym czasie dokonywać aktualizacji danych dostępnych w Serwisie poprzez swoje Konto, a także cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych poprzez usunięcie Konta w Serwisie.
  2.  Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników dokonujących umówienia Konsultacji prawnych przez Portal oraz Profesjonalistów posiadających Profil płatny odbywają się na podstawie oświadczenia o wyrażaniu zgody i akceptacji Regulaminu oraz niniejszej Polityki Prywatności i RODO.
  3.  Dane osobowe mogą być przekazywane:
  •  podmiotom świadczącym usługi hostingowe, IT, marketingowe, księgowe, prawne; 
  •  organom państwowym na podstawie przepisów prawa,
  •  użytkownikom Portalu (w zakresie danych udostępnionych na wizytówce profesjonalisty).
  1.  W przypadku Użytkowników, dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu ich przetwarzania, tj. do czasu zakończenia Konsultacji oraz ewentualnego rozwiązania spraw związanych z Konsultacji, a w przypadku zamieszczania opinii o Profesjonalistach – do czasu usunięcia opinii z Serwisu. Po tym okresie dane mogą być przechowywane w celu spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa (np. rachunkowość) lub przez okres przedawnienia roszczeń.
  2.  W przypadku Profesjonalistów, dane osobowe przechowane będą przez okres trwania współpracy z portalem (np. w zakresie umawiania Konsultacji prawnych), do 5 lat od zakończenia współpracy w przypadku rozliczeń finansowych, oraz do czasu cofnięcia zgody lub zgłoszenia żądania usunięcia danych w przypadkach, gdy przetwarzanie opiera się na zgodzie.
  3.  Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo do:
  • Dostępu do swoich danych – Użytkownik ma prawo uzyskać potwierdzenie, czy jego dane są przetwarzane, oraz dostęp do tych danych.
  • Sprostowania danych – Użytkownik ma prawo do poprawienia nieprawidłowych lub uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.
  • Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – W określonych przypadkach użytkownik może żądać usunięcia swoich danych, np. gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane.
  • Ograniczenia przetwarzania – Użytkownik ma prawo żądać ograniczenia przetwarzania danych w sytuacjach przewidzianych w przepisach prawa, np. gdy kwestionuje prawidłowość danych.
  • Przenoszenia danych – Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane w ustrukturyzowanym formacie i przekazać je innemu administratorowi.
  • Sprzeciwu wobec przetwarzania – W przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu użytkownik może sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu.
  • Cofnięcia zgody – Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, użytkownik ma prawo wycofać ją w dowolnym momencie.
  • Wniesienia skargi do organu nadzorczego – Jeśli użytkownik uważa, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO, ma prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  1.  W przypadku podejrzenia naruszenia ochrony danych osobowych użytkownik może zgłosić takie naruszenie do Administratora na adres e-mail: [adres e-mail] lub listownie. Administrator zobowiązuje się do podjęcia odpowiednich działań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.


SEKCJA 3 – Polityka cookies oraz zabezpieczenie danych 

  1.  Portal korzysta z plików cookies oraz technologii śledzących w celu poprawy funkcjonalności, analizy ruchu oraz prowadzenia działań marketingowych. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Cookies.
  2.  W celu ochrony danych osobowych Użytkowników i Profesjonalistów wdrożone zostały odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, w tym:
  •  Szyfrowanie połączeń (SSL/TLS) na naszej stronie internetowej;
  •  Regularne aktualizacje systemów informatycznych i stosowanie zabezpieczeń antywirusowych;
  •  Ograniczenie dostępu do danych jedynie dla uprawnionych osób, które podpisały zobowiązanie do zachowania poufności;
  •  Regularne szkolenia dla personelu w zakresie ochrony danych osobowych;
  •  Kopie zapasowe danych w celu ochrony przed ich utratą.


SEKCJA 4 - Kontakt

 Wszelkie pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych można kierować na adres e-mail: kontakt@skutecznyadwokat.pl lub na adres siedziby Administratora.