SEKCJA 1 – Zasady ogólne
- Niniejsza Polityka Prywatności i Polityka Cookies określa zasady przetwarzania danych osobowych oraz używania plików cookies w związku z korzystaniem z usług Serwisu www.skutecznyadwokat.plprzez użytkowników.
- Administratorem danych osobowych użytkowników portalu www.skutecznyadwokat.pl (dalej: „Portal”) jest Inetion Polska Sp. z o.o., z siedzibą: ul. Kopernika 3/U13A, 70-241 Szczecin, KRS: 0001158545.
- Podstawę prawną niniejszego dokumentu stanowią przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
SEKCJA 2 – Zakres i cel przetwarzania danych osobowych
- Administrator przetwarza dane osobowe użytkowników w celu:
- umożliwienia korzystania z Portalu, w tym wyszukiwania Profesjonalistów (adwokatów, radców prawnych, notariuszy, komorników),
- umożliwienia Profesjonalistom prowadzenia wizytówek oraz prezentowania swoich usług,
- kontaktu z Użytkownikami i Profesjonalistami,
- realizacji umów i świadczenia usług,
- obsługi reklamacji oraz zgłoszeń użytkowników,
- prowadzenia działań marketingowych oraz analitycznych,
- spełnienia obowiązków prawnych (np. wystawiania faktur, przechowywania dokumentacji księgowej).
- Przez użytkowników rozumie się Użytkowników tj. osoby przeglądające Portal lub korzystające z jego usług oraz Profesjonalistów (adwokatów, radców prawnych, notariuszy, komorników), posiadających wizytówki w Serwisie.
- Dane osobowe przetwarzane są na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – realizacja umowy lub działania zmierzające do jej zawarcia,
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – spełnienie obowiązków prawnych,
- art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora (np. marketing, analiza ruchu na Portalu),
- art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda użytkownika (np. na otrzymywanie newslettera).
- Prawnie usprawiedliwiony interes realizowany przez Serwis polega na informowaniu użytkowników Internetu o praktyce zawodowej Profesjonalisty wykonującego zwód zaufania publicznego, w tym o wykonywanym zawodzie prawniczym, adresie wykonywania działalności zawodowej oraz danych kontaktowych działalności zawodowej.
- Administrator przetwarza następujące dane osobowe:
- użytkowników Portalu: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu (jeśli podany), dane dotyczące korzystania z Portalu (np. adres IP, cookies),
- Profesjonalistów:
- Profil bezpłatny: imię, nazwisko, nazwa firmy, adres prowadzenia działalności, adres e-mail, numer telefonu,
- Profil płatny: imię, nazwisko, nazwa firmy, adres prowadzenia działalności, adres e-mail, numer telefonu, zdjęcie, specjalizacja oraz inne dane zamieszczone w wizytówce.
- Profesjonalista posiadający Profil w Serwisie ma możliwość:
- aktualizacji prezentowanych danych poprzez kontakt z Serwisem na adres e-mail …..
- zgłoszenia żądania usunięcia z Serwisu Profilu bezpłatnego i zawartych w nim danych, przesyłając odpowiednie żądanie na adres e-mail …..
- Profesjonalista posiadający Profil płatny może w każdym czasie dokonywać aktualizacji danych dostępnych w Serwisie poprzez swoje Konto, a także cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych poprzez usunięcie Konta w Serwisie.
- Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników dokonujących umówienia Konsultacji prawnych przez Portal oraz Profesjonalistów posiadających Profil płatny odbywają się na podstawie oświadczenia o wyrażaniu zgody i akceptacji Regulaminu oraz niniejszej Polityki Prywatności i RODO.
- Dane osobowe mogą być przekazywane:
- podmiotom świadczącym usługi hostingowe, IT, marketingowe, księgowe, prawne;
- organom państwowym na podstawie przepisów prawa,
- użytkownikom Portalu (w zakresie danych udostępnionych na wizytówce profesjonalisty).
- W przypadku Użytkowników, dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu ich przetwarzania, tj. do czasu zakończenia Konsultacji oraz ewentualnego rozwiązania spraw związanych z Konsultacji, a w przypadku zamieszczania opinii o Profesjonalistach – do czasu usunięcia opinii z Serwisu. Po tym okresie dane mogą być przechowywane w celu spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa (np. rachunkowość) lub przez okres przedawnienia roszczeń.
- W przypadku Profesjonalistów, dane osobowe przechowane będą przez okres trwania współpracy z portalem (np. w zakresie umawiania Konsultacji prawnych), do 5 lat od zakończenia współpracy w przypadku rozliczeń finansowych, oraz do czasu cofnięcia zgody lub zgłoszenia żądania usunięcia danych w przypadkach, gdy przetwarzanie opiera się na zgodzie.
- Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo do:
- Dostępu do swoich danych – Użytkownik ma prawo uzyskać potwierdzenie, czy jego dane są przetwarzane, oraz dostęp do tych danych.
- Sprostowania danych – Użytkownik ma prawo do poprawienia nieprawidłowych lub uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.
- Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – W określonych przypadkach użytkownik może żądać usunięcia swoich danych, np. gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane.
- Ograniczenia przetwarzania – Użytkownik ma prawo żądać ograniczenia przetwarzania danych w sytuacjach przewidzianych w przepisach prawa, np. gdy kwestionuje prawidłowość danych.
- Przenoszenia danych – Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane w ustrukturyzowanym formacie i przekazać je innemu administratorowi.
- Sprzeciwu wobec przetwarzania – W przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu użytkownik może sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu.
- Cofnięcia zgody – Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, użytkownik ma prawo wycofać ją w dowolnym momencie.
- Wniesienia skargi do organu nadzorczego – Jeśli użytkownik uważa, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO, ma prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- W przypadku podejrzenia naruszenia ochrony danych osobowych użytkownik może zgłosić takie naruszenie do Administratora na adres e-mail: [adres e-mail] lub listownie. Administrator zobowiązuje się do podjęcia odpowiednich działań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
SEKCJA 3 – Polityka cookies oraz zabezpieczenie danych
- Portal korzysta z plików cookies oraz technologii śledzących w celu poprawy funkcjonalności, analizy ruchu oraz prowadzenia działań marketingowych. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce Cookies.
- W celu ochrony danych osobowych Użytkowników i Profesjonalistów wdrożone zostały odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, w tym:
- Szyfrowanie połączeń (SSL/TLS) na naszej stronie internetowej;
- Regularne aktualizacje systemów informatycznych i stosowanie zabezpieczeń antywirusowych;
- Ograniczenie dostępu do danych jedynie dla uprawnionych osób, które podpisały zobowiązanie do zachowania poufności;
- Regularne szkolenia dla personelu w zakresie ochrony danych osobowych;
- Kopie zapasowe danych w celu ochrony przed ich utratą.
SEKCJA 4 - Kontakt
Wszelkie pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych można kierować na adres e-mail: kontakt@skutecznyadwokat.pl lub na adres siedziby Administratora.