Regulamin korzystania z portalu dla użytkowników

SEKCJA 1 - Postanowienia Ogólne

  1.  Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z portalu internetowego www.skutecznyadwokat.pl
  2.  Właścicielem i administratorem Portalu jest Inetion Polska Sp.z o.o. [dane] (dalej „Administrator”, „Portalu”).
  3.  Korzystanie z Portalu oznacza akceptację niniejszego Regulaminu oraz Polityki prywatności i RODO oraz Polityki cookie.


SEKCJA 2 - Definicje

  1. Portal – portal internetowy działający pod adresem: www.sutkecznyadwokat.pl
  2. Usługi Portalu – usługi Portalu, w tym usługi świadczone drogą elektroniczną, mające na celu (1) informowanie Użytkowników o praktyce zawodowej Profesjonalistów z zakresu zawodów prawniczych tj. adwokatów, radców prawnych, notariuszy i komorników, w tym o adresie prowadzenia działalności i danych kontaktowych związanych z prowadzoną działalnością zawodową), (2) udostępnianie rozszerzonych informacji o Profesjonalistach, w szczególności o ich specjalizacji i dostępnych terminach Konsultacji prawnych (Wizytówka płatna), (3) udostępnianie możliwości zamieszczania opinii o Profesjonalistach przez Użytkowników, (4) udostępnienie narzędzi technicznych umożliwiających rezerwowanie Konsultacji prawnych przez Użytkowników u wybranych Profesjonalistów (5) rozpowszechnianie dostępu do profesjonalnych usług prawnych wśród użytkowników Internetu oraz (6) podnoszenie świadomości i wiedzy prawnej wśród użytkowników Internetu
  3. Użytkownik – osoba fizyczna, która korzysta z Portalu, w szczególności przegląda zamieszczone w nim dane i informacje, zamieszcza opinie, rezerwuje Konsultacje prawne za pośrednictwem narzędzi technicznych dostępnych w Portalu.
  4. Profesjonalista – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub inny podmiot posiadający zdolność prawną, posiadająca prawo do wykonywania zawodu prawniczego adwokata, radcy prawnego, notariusza lub komornika, która posiada Wizytówkę w Portalu.
  5. Wizytówka - wizytówka Profesjonalisty w Portalu zawierająca publicznie dostępne podstawowe dane o prowadzonej działalności zawodowej, w tym imię i nazwisko lub nazwę, adres prowadzenia działalności, dane kontaktowe (Wizytówka bezpłatna) lub dane rozszerzone , w szczególności o specjalizacji i dostępnych terminach Konsultacji prawnych (Wizytówka płatna)
  6. Konsultacja prawna/Konsultacja – usługa doradztwa prawnego świadczona przez Profesjonalistę w ramach wykonywanej przez niego działalności zawodowej, umawiana przez Użytkownika za pośrednictwem Portalu przy użyciu narzędzia, jaki jest kalendarz spotkań udostępniony w Wizytówce Profesjonalisty.


SEKCJA 3 – Rola Portalu

  1.  Portal działa jako platforma internetowa umożliwiająca Użytkownikom wyszukiwanie informacji o działalności zawodowej Profesjonalistów, nawiązywanie współpracy między Profesjonalistami a Użytkownikami, rezerwację Konsultacji prawnych, publikację opinii o Profesjonalistach przez Użytkowników, oraz zamieszczanie artykułów branżowych przez Profesjonalistów.
  2.  Portal:
    •  Nie jest stroną umów zawieranych pomiędzy Profesjonalistami a Użytkownikami.
    •  Nie ponosi odpowiedzialności za jakość, legalność, bezpieczeństwo ani zgodność z opisem usług oferowanych przez Profesjonalistów.
    •  Nie gwarantuje wykonania usług ani nie weryfikuje zdolności Profesjonalistów do ich świadczenia.
  3.  Wszelkie roszczenia związane z realizacją usług przez Profesjonalistów powinny być kierowane bezpośrednio do Profesjonalistów.
  4.  Portal dokłada wszelkich starań, aby informacje prezentowane w Portalu były aktualne, jednak nie może tego w pełni zagwarantować. 


SEKCJA 4 - Korzystanie z Portalu przez Użytkowników

  1.  W celu korzystania z Portalu przez Użytkownika nie jest wymagane założenie konta. 
  2.  Użytkownik może przeglądać treści dostępne w Portalu, wyszukiwać Profesjonalistów, zamieszczać opnie zgodnie z Regulaminem, a także umawiać Konsultacje przy użyciu narzędzi technicznych dostępnych na stronie internetowej Portalu. 
  3.  Korzystanie z niektórych funkcjonalności Portalu, w szczególności umówienie Konsultacji prawnej za pośrednictwem Portalu i/lub zamieszczenie opinii, wymaga podania następujących danych przez Użytkownika:
  •  Imię i nazwisko 
  •  Numer telefonu do kontaktu (opcjonalnie)
  •  Adres e-mail do kontaktu
  •  Potwierdzenia zapoznania się z Regulaminem oraz Polityką prywatności i RODO oraz Polityką cookie. 
  1.  Korzystanie z Portalu przez Użytkownika wymaga podawania prawdziwych informacji w procesie rezerwacji Konsultacji oraz dodawania opinii w Portalu. 
  2.  Korzystanie z Portalu przez Użytkownika w jakikolwiek sposób podlega Regulaminowi. Korzystając z Portalu Użytkownik wyraża zgodę i akceptuje Regulamin.


SEKCJA 5 - Zasady Publikowania Opinii przez Użytkowników

  1.  Użytkownicy uprawnieni są do publikowania opinii dotyczących Profesjonalistów. 
  2.  Użytkownicy publikujący opnie zobowiązują się do przestrzegania zasad kultury wypowiedzi oraz obowiązujących przepisów prawa.
  3.  Opinie powinny być:
    •  Merytoryczne i związane z tematyką produktu, usługi lub treści, do których się odnoszą.
    •  Wyrażane w sposób rzetelny, oparty na osobistym doświadczeniu użytkownika.
  4.  Zabrania się publikowania opinii:
    •  Zawierających wulgaryzmy, treści obraźliwe, zniesławiające lub dyskryminujące.
    •  Naruszających prawa autorskie, prawa własności intelektualnej lub dobra osobiste innych osób.
    •  Fałszywych, wprowadzających w błąd lub pisanych w celach manipulacyjnych (np. treści sponsorowane bez odpowiedniego oznaczenia).
    •  Zawierających dane osobowe lub inne poufne informacje osób trzecich.
    •  Stanowiących spam, reklamy lub promujących nielegalne działania.
  5.  Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za treść publikowanych opinii.
  6.  Publikując opinię, użytkownik oświadcza, że jest jej autorem i posiada prawa do jej publikacji.
  7.  Użytkownik wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystanie swojej opinii przez administratora strony, w tym jej modyfikację w celach redakcyjnych (bez zmiany sensu wypowiedzi).
  8.  Publikując opinię na stronie internetowej, użytkownik udziela Portalowi niewyłącznej, nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie licencji na korzystanie z treści opinii, w tym do:
    •  Wyświetlania, kopiowania, rozpowszechniania oraz publicznego udostępniania opinii na stronie internetowej.
    •  Wykorzystania opinii w materiałach marketingowych, promocyjnych i innych działaniach związanych z działalnością strony.
    •  Redagowania, modyfikowania lub tłumaczenia treści opinii, przy zachowaniu jej sensu.
  9.  Licencja zostaje udzielona na czas nieoznaczony, chyba że użytkownik zażąda usunięcia opinii zgodnie z § 5.
  10.  Użytkownik oświadcza, że jest autorem publikowanej opinii i posiada pełne prawa do jej udostępnienia, w tym prawo do udzielenia licencji.
  11.  Moderacja i Zgłaszanie Naruszeń
  12.  Portal zastrzega sobie prawo do:
  •  Usuwania opinii, które naruszają regulamin lub przepisy prawa.
  •  Blokowania dostępu do publikowania opinii użytkownikom, którzy wielokrotnie naruszają regulamin.
  1.  Każdy Profesjonalista i Użytkownik ma prawo zgłosić opinię, która łamie regulamin, za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie lub kontaktując się pod adresem [adres e-mail].
  2.  Zgłoszenia będą rozpatrywane przez Portal w możliwie najkrótszym terminie.
  3.  Portal dokłada wszelkich starań, aby zapewnić, że publikowane opinie są zgodne z regulaminem i prawem.
  4.  Portal nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane przez Użytkowników, ale zobowiązuje się do ich moderacji w granicach możliwości.
  5.  W przypadku wykrycia rażących naruszeń, Portal może podjąć kroki prawne wobec Użytkownika.



SEKCJA 6 - Prawo Portalu do Wyświetlania Reklam

  1.  Portal zastrzega sobie prawo do wyświetlania reklam na stronach Portalu, w tym na stronach profilowych użytkowników oraz w innych miejscach dostępnych publicznie lub podczas korzystania z Portalu.
  2.  Wyświetlane reklamy mogą obejmować treści promocyjne pochodzące od partnerów handlowych Portalu, reklamy zewnętrzne oraz informacje o własnych usługach lub produktach oferowanych przez Portal.
  3.  Portal może dostosowywać wyświetlane reklamy do preferencji i zainteresowań Użytkowników, wykorzystując dane zebrane podczas korzystania z Portalu, takie jak historia przeglądania, aktywność w Portalu oraz pliki cookies.
  4.  Użytkownik ma prawo wyłączyć personalizację reklam w preferencjach plików cookies.
  5.  Użytkownicy korzystający z Portalu akceptują wyświetlanie reklam jako integralną część funkcjonowania Portalu, w tym reklam wyświetlanych w bezpłatnych i płatnych wersjach usług.
  6.  Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam zewnętrznych publikowanych w Portalu. Wszelkie roszczenia dotyczące reklam należy kierować do podmiotów trzecich, które są ich nadawcami.
  7.  Reklamy zamieszczane w Portalu nie oznaczają rekomendacji ani gwarancji ze strony Portalu odnośnie do produktów lub usług promowanych w reklamach.



SEKCJA 10 - Ochrona danych osobowych 

 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Użytkowników dostępna jest w Polityce prywatności i RODO. 

SEKCJA 11 - Prawa Własności Intelektualnej

  1.  Cała zawartość Portalu, w tym:
    •  Teksty, grafiki, logo, zdjęcia, materiały wideo, elementy interfejsu, bazy danych, układ i kompozycja treści 
    •  Oprogramowanie, kod źródłowy oraz wszelkie inne elementy chronione prawem autorskim, stanowi własność Portalu lub została legalnie udostępniona przez podmioty trzecie i jest chroniona przepisami prawa, w tym ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy Prawo własności przemysłowej.
  2.  Użytkownikowi nie przysługuje żadne prawo własności ani inne prawo do treści zawartych w Portalu, z wyjątkiem prawa do treści przez nich zamieszczonych w Portalu, w szczególności treści opinii, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu. 
  3.  Zabrania się:
    •  Kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, publikowania, odsprzedaży lub wykorzystywania treści Portalu w jakikolwiek sposób bez uprzedniej pisemnej zgody Administratora Portalu.
    •  Usuwania, zmieniania lub ukrywania informacji dotyczących praw autorskich, znaków towarowych lub innych oznaczeń własnościowych znajdujących się w Serwisie.
  4.  Zgoda na wykorzystanie treści zamieszczonych w Portalu może być udzielona wyłącznie w formie pisemnej przez Portalu.
  5.  W przypadku naruszenia praw własności intelektualnej do treści Portal, Portal może podjąć działania prawne mające na celu ochronę tych praw, w tym dochodzenie roszczeń odszkodowawczych.



SEKCJA 12 - Reklamacje i Skargi

  1.  Każdy Użytkownik ma prawo zgłaszać reklamacje i skargi dotyczące działania Portalu, jakości świadczonych Usług Portalu lub innych kwestii związanych z korzystaniem z Portalu.
  2.  Reklamacje i skargi mogą być zgłaszane w szczególności w przypadku:
    •  Niewykonania lub nienależytego wykonania usług przez Portal.
    •  Problemów technicznych uniemożliwiających korzystanie z Portal.
  3.  Reklamacje należy zgłaszać za pośrednictwem:
  •  Formularza kontaktowego dostępnego w Portalu.
  •  Adresu e-mail: [adres e-mail].
  •  Adresu korespondencyjnego: [adres pocztowy].
  1.  Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
  •  Imię i nazwisko Użytkownika;
  •  Adres e-mail Użytkownika;
  •  Opis problemu lub sytuacji będącej przedmiotem reklamacji.
  •  Datę wystąpienia problemu.
  1.  Portal zobowiązuje się rozpatrzyć każdą reklamację w terminie do 14 dni roboczych od daty jej otrzymania.
  2.  W przypadku, gdy reklamacja wymaga uzupełnienia informacji, Portal poinformuje o tym składającego reklamację.
  3.  Portal poinformuje o wyniku rozpatrzenia reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w inny sposób uzgodniony ze składającym reklamację. 
  4.  W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, Portal przekaże szczegółowe uzasadnienie decyzji Portalu.
  5.  Składający reklamację ma prawo ponownie złożyć reklamację, uzupełniając ją o dodatkowe informacje lub dowody.
  6.  Skargi dotyczące ogólnego funkcjonowania Portalu można zgłaszać w sposób analogiczny do reklamacji.
  7.  Portal rozpatruje skargi w terminie do 14 dni roboczych, chyba że skarga wymaga bardziej szczegółowego wyjaśnienia, o czym użytkownik zostanie poinformowany.



SEKCJA 13 - Zmiana Regulaminu i zakresu świadczonych Usług

  1.  Portal zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych powodów, którymi są między innymi:
  •  zmiana polityk i wytycznych mające na celu dostosowanie do aktualnie prowadzonej działalności,
  •  zwiększenie bezpieczeństwa Portalu,
  •  zmiana zakresu świadczonych Usług Portalu, w szczególności wprowadzenie nowych funkcjonalności,
  •  zmiana przepisów prawa mająca wpływ na Regulamin lub działalność Portalu.
  1.  Portal zastrzega sobie w szczególności prawo zamiany zakresu świadczonych Usług serwisu, w szczególności wprowadzania nowych funkcjonalności Serwisu i nowych narzędzi technicznych dostępnych Użytkownikom i Profesjonalistom. 
  2.  Zmiana niniejszego Regulaminu następuje z chwilą publikacji w Portalu. 


SEKCJA 14 - Prawo właściwe i rozstrzyganie sporów

  1.  Regulamin podlega prawu polskiemu
  2.  Wszelkie spory na tle Regulaminu i w związku z usługami w stosunku do Użytkowników będących konsumentami będą rozstrzygane przez sądy powszechne właściwe ze względu na przepisy Kodeksu postępowania cywilnego. Wszelkie spory na tle regulaminu i w związku z Usługami serwisu w stosunku do Użytkowników niebędących konsumentami będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę spółki Inetion Polska Sp. z o.o. 



SEKCJA 15 – Postanowienia końcowe

Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji na stronie internetowej.