Szykują się obowiązkowe strefy czystego transportu w dużych miastach

Opublikowano dnia 23.10.2024 przez Sebastian Moryń
Szykują się obowiązkowe strefy czystego transportu w dużych miastach

W projekcie ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, który został przyjęty przez Radę Ministrów można przeczytać, że w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców wprowadzony zostanie obowiązek ustanawiania stref czystego transportu. Co to oznacza?

 

„Przyjęty przez rząd projekt przewiduje, że w miastach, w których liczba mieszkańców jest większa niż 100 tys., wprowadzony zostanie obowiązek ustanawiania stref czystego transportu, w przypadku przekroczenia poziomu dwutlenku azotu (NO2) dopuszczalnego w powietrzu. Wielkość stref czystego transportu zostanie określona przez samorządy” 


– informuje prawo.pl

 

Dziś przekroczenie średniorocznego poziomu NO2 zanotowano w Warszawie, Katowicach, Krakowie i Wrocławiu.


 Ale inna sprawa ma się z komunikacją miejską. Tutaj samorządy muszą zakasać rękawy i przygotować się na zakup zeroemisyjnego transportu. 

„Jeśli chodzi o komunikację miejską, od 2026 roku miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą musiały kupować wyłącznie autobusy zeroemisyjne.  Propozycja nowych regulacji w tym obszarze to również wypadkowa zapisów KPO” 


– informuje prawo.pl


 Inwestycje w zeroemisyjny transport na warunkach, jakie narzucane są przez Unię Europejską krajom członkowskim to jest pole do dyskusji. Ale dyskusji merytorycznej, a nie ideologicznej. Czy stać nas na tego typu postawę? 

 

Źródło: prawo.pl

Fot. www.volvogroup.com